TEEMA 1 - TIETOPÄÄOMA

Koin kyseisen teeman erittäin haastavana. Itse opin parhaiten, kun luen selkeitä lyhyitä kappaleita/tekstejä ja sitten yritän tehdä erilaisia muistisääntöjä. Toki etäopiskelussa on se hankala puoli, että sinulla ei ole opettajan kanssa suurempaa vuorovaikutusta ja hän ei voi antaa välttämättä mitään hyviä muistisääntöjä.
Esimerkkinä tuli mieleen seitsemännen luokan historian tunti ja tulen varmasti aina muistamaan minä vuonna Ranskan vallankumous oli. Opettajamme nimittäin opetti meille säännön, että pitää muistaa millä luokalla on nyt ja millä ensi vuonna ja sitten sitä seuraavalla ja laittaa vaan ykkösen eteen ja vuosiluku on selvillä. Nyt diat olivat mielestäni hyvin täyteen ahdettu tekstiä eikä niiden sisäistäminen ainakaan omasta mielestäni ollut helppoa. 

Tentin koin myös vaikeana ja olin ihan varma etten pääse sitä läpi, koska moni vaikea termi jäi ymmärtämättä dioista. 

Kommentit

Suositut tekstit